Jak si vybrat copywritera?

Rozhodli jste se do své firmy angažovat profesionála, který vám vylepší texty? Tak teď už zbývá jen zdánlivá maličkost:
z obrovského množství lidí, kteří se nabízejí, vybrat tu správnou osobu, která splní požadovaný poměr cena/výkon.

Během své osmnáctileté praxe jsem mnohokrát stála před nutností vybrat si člověka do týmu. V rámci výběrového řízení jsem přečetla mnoho a mnoho textů, které adepti poslali na ukázku.

Které chyby mým sítem neprošly:

1. Používá trpný rod
– jestliže chci popsat něco zajímavě, akčně a přitažlivě, musím používat věty, které mají podmět a přísudek. Tvrzení: „s vaším zbožím bude manipulováno s největší opatrností“ působí chladně, odtažitě, téměř anonymně. A víme, co anonymové umí.

2. Dělá hrubky – kdo se chce živit copywritingem, musí přemýšlet o způsobu sdělení a nesmí si lámat hlavu s pravopisem. Kdybyste angažovali sebelepšího seberychlejšího sebenápaditějšího textaře, který udělá v jedné větě pět hrubek, pak vás nezachrání ani geniální korektor a budete mít hrubky i na svém webu. Praxe mě naučila, že korektor odstraní cca 90 % chyb. Jestli jich ale má v textu 50, pak vám jich tam pět nechá. A zákon schválnosti funguje tak, že jedna bude opravdu triviální a zůstane v titulku.

3. Píše nesrozumitelně – ve snaze zaujmout vás, jako budoucího zaměstnavatele, předá ukázky své dosavadní tvorby, kde používá dlouhé vzletné věty, které prošpikoval abstraktními obraty. Jestli čtete něco, čemu nerozumíte, pak si buďte jistí, že tomu nebudou rozumět ani čtenáři.

4. Používá pouze racionální slova a vy máte pocit, že čtete ministerský věstník – někdy má copywriter snahu být co nejpřesnější. Jenže to téměř nikoho nezaujme. Pokud jste technik, může se vám zdát, že je tento způsob vyjadřování pro vás nejvhodnější. Je, ale jenom pokud chcete zůstat jediným čtenářem.

5. Neptá se, nemá strategii – základem dobrého výsledku je dobrá spolupráce. Vy dáváte znalosti, představy, fakta a cíle. A buď už máte vlastní strategii obsahu na webu nebo sociálních sítích, anebo ji společně s copywriterem vytváříte. Každý z nás musí mít tak trochu přesah mimo svoji hlavní specializaci. Tvorba obsahové strategie vám umožní předem eliminovat prázdno – co mám na ten web dát? Publikovat náhodná témata není pro váš byznys nejlepší cesta.

Nemluvili jsme v tomto článku o ceně. V byznysu se o ní musí mluvit. Kdy se vám vyplatí investovat do profesionála a proč je cena 100 Kč za hodinu nevýhodná jak pro copywritera, tak i pro vás?

Co umí skutečný profesionál, se dozvíte na kurzu Jak si vybrat copywritera pro podnikatele, kteří hledají svého copywritera. Řekneme si také, jaké má podnikatel další možnosti, jak rozeznat talent na psaní u vlastních zaměstnanců (a proč ho poslat na školení).

NECH SI ZASÍLAT NOVINKY!
Posíláme nové články a tipy na zajímavé kurzy.
CHYBÍ TI TU NĚCO?
Rádi se inspirujeme tvými návrhy.
NÁŠ TÝM
Naši práci děláme s vášní
Tým portálu
Tým portálu
SPOJ SE S NÁMI
Facebook
Facebook
Instagram
Instagram
Linked In
Linked In
Jsme prostor, kde rozvíjíme lidský potenciál. Naše platforma nabízí vzdělávání a inspiraci pro podnikatele a zájemce o podnikání i osobní rozvoj. Najdeš u nás kurzy, které ti pomohou zlepšit tvé business a soft skills a najít cestu k vlastnímu úspěchu. Posuň i ty své dovednosti a najdi tu nejlepší verzi sebe sama!
Jsme prostor, kde rozvíjíme lidský potenciál. Naše platforma nabízí vzdělávání a inspiraci pro podnikatele a zájemce o podnikání i osobní rozvoj. Najdeš u nás kurzy, které ti pomohou zlepšit tvé business a soft skills a najít cestu k vlastnímu úspěchu. Posuň i ty své dovednosti a najdi tu nejlepší verzi sebe sama!